If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Нормално е при много ниска околна температура, работа на празен ход и пуснато парно дизеловият двигател да не може да достигне работната си температура (не вярвайте на индикацията, защото тя работи доста неточно). При продължително спускане на скорост моторът пък влиза в режим "fuel cut-off" и тогава топлината, която отдава мотора е само тази от триенето и от сгъстяването на въздуха в цилиндрите. Т.е - нищожна в сравнение с тази, която се обменя между радиатора на парното и студения въздух в купето. В такава ситуация падането на температурата е още по-голямо.
Накратко - когато термостатът е затворен и няма приток на течност към големия радиатор а температурата е по-ниска от работната, няма нищо притеснително.
Но когато термостатът отваря при по-ниска от работната температура, означава, че той е за смяна.
Ся ще ти скочат и обясняват че май читави коли не си карал.
Ся ще ти скочат и обясняват че май читави коли не си карал.
Водим дискусии на технически теми в които нещата се пределно обективни и доказуеми. Никой не следва да се обижда или засяга от това.
Често пъти съществуват обаче и производствени кусури, които подвеждат потребителите, като това с индикацията, за което говорих.
не знам дали са читави или не наще коли, ама като пусна парното и температурата пада, дори и да е стигнала 90гр.
Изпробвано е и на старата ми 147-ца и сега на ГТ-то.
И на двете коли съм сменял чисто нови термостати БЕР.
при нармално градско каране за 7-8км загрява до 90гр, ако не съм пуснал парното (при 0 външна темп).
Като изпържа юнашката 2-3 пъти и веднага стига 90гр.
Тази зима отидох на Боровец, реших да се кача до пистите нагоре за нула време дигна 90гр. За същото отрицателно време ги свали до 50гр, при положение, че бях пуснал само обдухване на прозореца.
Не съм технически грамотен, не знам, що е така, но е факт.
sigpic
Alfa Romeo GT JTD 16v `04
Alfa Romeo 147 JTD 8v `02 ex
Fiat Bravo GT TD100 `97 ex
Нормално е при много ниска околна температура, работа на празен ход и пуснато парно дизеловият двигател да не може да достигне работната си температура (не вярвайте на индикацията, защото тя работи доста неточно). При продължително спускане на скорост моторът пък влиза в режим "fuel cut-off" и тогава топлината, която отдава мотора е само тази от триенето и от сгъстяването на въздуха в цилиндрите. Т.е - нищожна в сравнение с тази, която се обменя между радиатора на парното и студения въздух в купето. В такава ситуация падането на температурата е още по-голямо.
Накратко - когато термостатът е затворен и няма приток на течност към големия радиатор а температурата е по-ниска от работната, няма нищо притеснително.
Но когато термостатът отваря при по-ниска от работната температура, означава, че той е за смяна.
не знам дали са читави или не наще коли, ама като пусна парното и температурата пада, дори и да е стигнала 90гр.
Изпробвано е и на старата ми 147-ца и сега на ГТ-то.
И на двете коли съм сменял чисто нови термостати БЕР.
при нармално градско каране за 7-8км загрява до 90гр, ако не съм пуснал парното (при 0 външна темп).
Като изпържа юнашката 2-3 пъти и веднага стига 90гр.
Тази зима отидох на Боровец, реших да се кача до пистите нагоре за нула време дигна 90гр. За същото отрицателно време ги свали до 50гр, при положение, че бях пуснал само обдухване на прозореца.
Не съм технически грамотен, не знам, що е така, но е факт.
Нормално е при много ниска околна температура, работа на празен ход и пуснато парно дизеловият двигател да не може да достигне работната си температура.
При продължително спускане на скорост моторът пък влиза в режим "fuel cut-off" и тогава топлината, която отдава мотора е само тази от триенето и от сгъстяването на въздуха в цилиндрите. Т.е - нищожна в сравнение с тази, която се обменя между радиатора на парното и студения въздух в купето. В такава ситуация падането на температурата е още по-голямо.
.
Едно е да не може да достигне температура, съвсем друго да се охлади от раз като се спускаш, моя се охлаждаше така, когато термостата замина. Моят ДВГ достига работна температура за 10- 15 мин и после никога не пада.
Тези дизели нямат система за празен ход, дори когато имат температурата при сгъстяване на въздуха е много висока. Ако ви е интересно мога да потърся данни и да ви покажа конкретни числа.
Оправете си термостатите.
Така излиза, че моята кола не е в ред, а вашите са перфектни
Едно е да не може да достигне температура, съвсем друго да се охлади от раз като се спускаш, моя се охлаждаше така, когато термостата замина. Моят ДВГ достига работна температура за 10- 15 мин и после никога не пада.
Тези дизели нямат система за празен ход, дори когато имат температурата при сгъстяване на въздуха е много висока. Ако ви е интересно мога да потърся данни и да ви покажа конкретни числа.
Оправете си термостатите.
Така излиза, че моята кола не е в ред, а вашите са перфектни
Предлагам да приемем, че термостатът е OK и да фокусираме мислите си върху температурния режим на мотора при тази ситуация, защото именно това е интересното в конкретната дискусия.
Аз не знам, кои точно дизели нямат принудителен празен ход, но този, който дискутираме има:
Достатъчно е да се направи справка с документацията:
Fuel cut-off during overrunning
When the accelerator pedal is released the following logics are implemented:
cuts off the supply to the fuel injectors
partially reactivates the supply to the injectors before the idle speed is reached
operates the fuel pressure regulator.
Това, което наблюдаваш при теб най-вероятно се дължи на неточността на индикацията на таблото (за кой ли път го казвам). Закачи един лаптоп и гледай в реално време температурата, която отчита ECU - то при продължитлно спускане с моторна спирачка, ниска външна температура и работещо парно и ще видиш за какво иде реч.
Това е глупаво да се твърди че при спускане системата се охлажда,термостата трябва да си държи определени нива на температура да речем от 88-93 това е само за пример.За това се нарича термостат за да термо-регулира.Ако го нямаше този термостат или ако не работи тогава може да се охлажда при спускане.
Хич не е глупаво. Като имаш термостат той подържа ли 90 гр при загасен двигател?
Термостатът е само един регулатор.
Имаш източник на топлина - работещия двигател и радиатор, който е способен да отдава топлина в околното пространство и така да охлажда двигателя.
Накратко - Двигателят загрява, радиаторът охлажда а термостатът обуславя по-голяма или по-малка връзка между двете с цел да подържа определена температура (работната).
Ако спре горенето в двигателя (което се случва при принудителен празен ход) и така количеството произведена от мотора топлина намалее значително, а същевременно консумираш топлината му чрез парното, откъде да се вземе топлина за да не пада работната температура?
Предлагам да приемем, че термостатът е OK и да фокусираме мислите си върху температурния режим на мотора при тази ситуация, защото именно това е интересното в конкретната дискусия.
Аз не знам, кои точно дизели нямат принудителен празен ход, но този, който дискутираме има:
Достатъчно е да се направи справка с документацията:
Fuel cut-off during overrunning
When the accelerator pedal is released the following logics are implemented:
cuts off the supply to the fuel injectors
partially reactivates the supply to the injectors before the idle speed is reached
operates the fuel pressure regulator.
Това, което наблюдаваш при теб най-вероятно се дължи на неточността на индикацията на таблото (за кой ли път го казвам). Закачи един лаптоп и гледай в реално време температурата, която отчита ECU - то при продължитлно спускане с моторна спирачка, ниска външна температура и работещо парно и ще видиш за какво иде реч.
Въобще не е необходимо системата за измерване на температура да е точна, това не са лабораторни уреди.
Обаче да ми твърдите как колата ми не държи градуси е много несериозно.
справка от уикипедия:
"Като следствие от сгъстяването налягането се увеличава до 30-55 атмосфери, температурата на въздуха се повишава от 700К до 900К."
Дори при принудителен празен ход си е доста горещо в цилиндрите
Въобще не е необходимо системата за измерване на температура да е точна, това не са лабораторни уреди.
Обаче да ми твърдите как колата ми не държи градуси е много несериозно.
справка от уикипедия:
"Като следствие от сгъстяването налягането се увеличава до 30-55 атмосфери, температурата на въздуха се повишава от 700К до 900К."
Дори при принудителен празен ход си е доста горещо в цилиндрите
Радвам се, че го осъзна. И въобще как можа да се усъмниш?
Никога не съм се съмнявал в това.
Просто се опитвам да помагам на колегите, защото съм сигурен, че когато те отидат в магазина за нов термостат, не го получават безплатно срещу твърдението "на лорда колата е уникална"
Знам, че се смяташ за много отворен, пише каква е, ти ли ще ми кажеш какво прави моята кола без да си я виждал никога?
Стои на 90 и никога не мърда, отговори на двата въпроса да те видя.
Явно не си карал много читави коли
[ATTACH]128905[/ATTACH]
на слизане от Боровец скорост 80- 90 външна температура около 10 градуса по целзий
Аз Алфа съм виждал само на картинка, писал съм си подписа ей така колкото да има нещо!
И така колега, каня те тази събота или неделя да дойдеш с ЧИТАВА 156-ца ЖТД!
Ще идем до х.Здравц и на връщане ще проверим какво става като го докумемтираме за останалите потребители на форума.
Който загуби плаща горивото!
Това табло което е на картинката която си показал , не е нито от 156-ца, нито на 147-а.
Така че не отговаря на темата!
Общо взето както каза Екутроника тези неща сме ги разисквали додта пъти.......
Бъди така добър и ела да ми докажеш!
То точно заради такива философи като теб, новите коли ги правят уредите да усредняват
и като позагреят си седят на 90гр. Без значение дали реално температурата е 85 или 95гр.
sigpic
Защо ти е манекенка, след като си имаш АЛФА 156
156 JTD-110-EX, /147 JTD.EX, /156 JTD 115 EX
147 JTDm 140-Малката манекенка
GT- JTDm 150
Никога не съм се съмнявал в това.
Просто се опитвам да помагам на колегите, защото съм сигурен, че когато те отидат в магазина за нов термостат, не го получават безплатно срещу твърдението "на лорда колата е уникална"
Винаги съм си мислел, че го споменават
но това са фактите, откакто смених термостата не съм виждал стрелката да помръдва, преди това се разхождаше нагоре- надолу, на ТС е постоянно в движение в границите на нормалното
Аз Алфа съм виждал само на картинка, писал съм си подписа ей така колкото да има нещо!
И така колега, каня те тази събота или неделя да дойдеш с ЧИТАВА 156-ца ЖТД!
Ще идем до х.Здравц и на връщане ще проверим какво става като го докумемтираме за останалите потребители на форума.
Който загуби плаща горивото!
Това табло което е на картинката която си показал , не е нито от 156-ца, нито на 147-а.
Така че не отговаря на темата!
Общо взето както каза Екутроника тези неща сме ги разисквали додта пъти.......
Бъди така добър и ела да ми докажеш!
То точно заради такива философи като теб, новите коли ги правят уредите да усредняват
и като позагреят си седят на 90гр. Без значение дали реално температурата е 85 или 95гр.
Предлагам да се съберем повече с JTD-ta ,та белкем излезне нещо читаво
Винаги съм си мислел, че го споменават
но това са фактите, откакто смених термостата не съм виждал стрелката да помръдва, преди това се разхождаше нагоре- надолу, на ТС е постоянно в движение в границите на нормалното
Нямам преки наблюдения върху 156 - ца, но от четеното във форумите, съм стигнал до заключението, че индикацията за температурата при 156 - цата е доста по-точна от тази при 166 - цата.
Ако това е наистина така, то това обстоятелство трябва да се вземе впредвид.
На моята например съм наблюдавал температура от 104 гр. отчетена от ECU -то а стрелката в този момент стои закована на 90. При по-ниска от работната температура, нямам наблюдения, но ако и там ситуацията е такава, това означава, че при 166 - цата уреда на таблото лъже с близо +/- 20 градуса!!!
Ако при 156 отчита доста по-точно - ето го обяснението на това за което говорим.
Comment