Известие

Collapse
No announcement yet.

Термостат 1.9JTD 16v 140 HP

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
    Нормално е при много ниска околна температура, работа на празен ход и пуснато парно дизеловият двигател да не може да достигне работната си температура (не вярвайте на индикацията, защото тя работи доста неточно). При продължително спускане на скорост моторът пък влиза в режим "fuel cut-off" и тогава топлината, която отдава мотора е само тази от триенето и от сгъстяването на въздуха в цилиндрите. Т.е - нищожна в сравнение с тази, която се обменя между радиатора на парното и студения въздух в купето. В такава ситуация падането на температурата е още по-голямо.

    Накратко - когато термостатът е затворен и няма приток на течност към големия радиатор а температурата е по-ниска от работната, няма нищо притеснително.

    Но когато термостатът отваря при по-ниска от работната температура, означава, че той е за смяна.
    Ся ще ти скочат и обясняват че май читави коли не си карал.
    Alfa Romeo 156 2.4JTD , 156 SW 2.4 JTD ,156 SW 1.9 JTD , 156 SW 1.9 JTD Q4 ,147 1.9 JTD

    Comment


    • #17
      Първоначално публикувано от alfista 96 Покажи съобщение
      Ся ще ти скочат и обясняват че май читави коли не си карал.
      Водим дискусии на технически теми в които нещата се пределно обективни и доказуеми. Никой не следва да се обижда или засяга от това.
      Често пъти съществуват обаче и производствени кусури, които подвеждат потребителите, като това с индикацията, за което говорих.


      159 1.8 MPI
      166 2.0 TS (ex)

      Comment


      • #18
        не знам дали са читави или не наще коли, ама като пусна парното и температурата пада, дори и да е стигнала 90гр.
        Изпробвано е и на старата ми 147-ца и сега на ГТ-то.
        И на двете коли съм сменял чисто нови термостати БЕР.
        при нармално градско каране за 7-8км загрява до 90гр, ако не съм пуснал парното (при 0 външна темп).
        Като изпържа юнашката 2-3 пъти и веднага стига 90гр.
        Тази зима отидох на Боровец, реших да се кача до пистите нагоре за нула време дигна 90гр. За същото отрицателно време ги свали до 50гр, при положение, че бях пуснал само обдухване на прозореца.
        Не съм технически грамотен, не знам, що е така, но е факт.
        sigpic
        Alfa Romeo GT JTD 16v `04
        Alfa Romeo 147 JTD 8v `02 ex
        Fiat Bravo GT TD100 `97 ex

        Comment


        • #19
          Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
          Нормално е при много ниска околна температура, работа на празен ход и пуснато парно дизеловият двигател да не може да достигне работната си температура (не вярвайте на индикацията, защото тя работи доста неточно). При продължително спускане на скорост моторът пък влиза в режим "fuel cut-off" и тогава топлината, която отдава мотора е само тази от триенето и от сгъстяването на въздуха в цилиндрите. Т.е - нищожна в сравнение с тази, която се обменя между радиатора на парното и студения въздух в купето. В такава ситуация падането на температурата е още по-голямо.

          Накратко - когато термостатът е затворен и няма приток на течност към големия радиатор а температурата е по-ниска от работната, няма нищо притеснително.

          Но когато термостатът отваря при по-ниска от работната температура, означава, че той е за смяна.
          Първоначално публикувано от Burkan Покажи съобщение
          не знам дали са читави или не наще коли, ама като пусна парното и температурата пада, дори и да е стигнала 90гр.
          Изпробвано е и на старата ми 147-ца и сега на ГТ-то.
          И на двете коли съм сменял чисто нови термостати БЕР.
          при нармално градско каране за 7-8км загрява до 90гр, ако не съм пуснал парното (при 0 външна темп).
          Като изпържа юнашката 2-3 пъти и веднага стига 90гр.
          Тази зима отидох на Боровец, реших да се кача до пистите нагоре за нула време дигна 90гр. За същото отрицателно време ги свали до 50гр, при положение, че бях пуснал само обдухване на прозореца.
          Не съм технически грамотен, не знам, що е така, но е факт.
          Колегата го е обяснил точно и ясно.
          Alfa Romeo 156 2.4JTD , 156 SW 2.4 JTD ,156 SW 1.9 JTD , 156 SW 1.9 JTD Q4 ,147 1.9 JTD

          Comment


          • #20
            Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
            Нормално е при много ниска околна температура, работа на празен ход и пуснато парно дизеловият двигател да не може да достигне работната си температура.
            При продължително спускане на скорост моторът пък влиза в режим "fuel cut-off" и тогава топлината, която отдава мотора е само тази от триенето и от сгъстяването на въздуха в цилиндрите. Т.е - нищожна в сравнение с тази, която се обменя между радиатора на парното и студения въздух в купето. В такава ситуация падането на температурата е още по-голямо.
            .
            Едно е да не може да достигне температура, съвсем друго да се охлади от раз като се спускаш, моя се охлаждаше така, когато термостата замина. Моят ДВГ достига работна температура за 10- 15 мин и после никога не пада.
            Тези дизели нямат система за празен ход, дори когато имат температурата при сгъстяване на въздуха е много висока. Ако ви е интересно мога да потърся данни и да ви покажа конкретни числа.
            Оправете си термостатите.
            Така излиза, че моята кола не е в ред, а вашите са перфектни
            Last edited by lordliness; d.m.y г., 12:36.
            Не всички, които се скитат, са изгубени.

            Comment


            • #21
              Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
              Едно е да не може да достигне температура, съвсем друго да се охлади от раз като се спускаш, моя се охлаждаше така, когато термостата замина. Моят ДВГ достига работна температура за 10- 15 мин и после никога не пада.
              Тези дизели нямат система за празен ход, дори когато имат температурата при сгъстяване на въздуха е много висока. Ако ви е интересно мога да потърся данни и да ви покажа конкретни числа.
              Оправете си термостатите.
              Така излиза, че моята кола не е в ред, а вашите са перфектни
              Предлагам да приемем, че термостатът е OK и да фокусираме мислите си върху температурния режим на мотора при тази ситуация, защото именно това е интересното в конкретната дискусия.

              Аз не знам, кои точно дизели нямат принудителен празен ход, но този, който дискутираме има:

              Достатъчно е да се направи справка с документацията:

              Fuel cut-off during overrunning
              When the accelerator pedal is released the following logics are implemented:

              cuts off the supply to the fuel injectors
              partially reactivates the supply to the injectors before the idle speed is reached
              operates the fuel pressure regulator.



              Това, което наблюдаваш при теб най-вероятно се дължи на неточността на индикацията на таблото (за кой ли път го казвам). Закачи един лаптоп и гледай в реално време температурата, която отчита ECU - то при продължитлно спускане с моторна спирачка, ниска външна температура и работещо парно и ще видиш за какво иде реч.


              159 1.8 MPI
              166 2.0 TS (ex)

              Comment


              • #22
                Първоначално публикувано от RomeoJTD Покажи съобщение
                Това е глупаво да се твърди че при спускане системата се охлажда,термостата трябва да си държи определени нива на температура да речем от 88-93 това е само за пример.За това се нарича термостат за да термо-регулира.Ако го нямаше този термостат или ако не работи тогава може да се охлажда при спускане.
                Хич не е глупаво. Като имаш термостат той подържа ли 90 гр при загасен двигател?

                Термостатът е само един регулатор.
                Имаш източник на топлина - работещия двигател и радиатор, който е способен да отдава топлина в околното пространство и така да охлажда двигателя.

                Накратко - Двигателят загрява, радиаторът охлажда а термостатът обуславя по-голяма или по-малка връзка между двете с цел да подържа определена температура (работната).

                Ако спре горенето в двигателя (което се случва при принудителен празен ход) и така количеството произведена от мотора топлина намалее значително, а същевременно консумираш топлината му чрез парното, откъде да се вземе топлина за да не пада работната температура?


                159 1.8 MPI
                166 2.0 TS (ex)

                Comment


                • #23
                  Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                  Предлагам да приемем, че термостатът е OK и да фокусираме мислите си върху температурния режим на мотора при тази ситуация, защото именно това е интересното в конкретната дискусия.

                  Аз не знам, кои точно дизели нямат принудителен празен ход, но този, който дискутираме има:

                  Достатъчно е да се направи справка с документацията:

                  Fuel cut-off during overrunning
                  When the accelerator pedal is released the following logics are implemented:

                  cuts off the supply to the fuel injectors
                  partially reactivates the supply to the injectors before the idle speed is reached
                  operates the fuel pressure regulator.



                  Това, което наблюдаваш при теб най-вероятно се дължи на неточността на индикацията на таблото (за кой ли път го казвам). Закачи един лаптоп и гледай в реално време температурата, която отчита ECU - то при продължитлно спускане с моторна спирачка, ниска външна температура и работещо парно и ще видиш за какво иде реч.
                  Въобще не е необходимо системата за измерване на температура да е точна, това не са лабораторни уреди.
                  Обаче да ми твърдите как колата ми не държи градуси е много несериозно.
                  справка от уикипедия:
                  "Като следствие от сгъстяването налягането се увеличава до 30-55 атмосфери, температурата на въздуха се повишава от 700К до 900К."
                  Дори при принудителен празен ход си е доста горещо в цилиндрите
                  Не всички, които се скитат, са изгубени.

                  Comment


                  • #24
                    Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
                    Въобще не е необходимо системата за измерване на температура да е точна, това не са лабораторни уреди.
                    Обаче да ми твърдите как колата ми не държи градуси е много несериозно.
                    справка от уикипедия:
                    "Като следствие от сгъстяването налягането се увеличава до 30-55 атмосфери, температурата на въздуха се повишава от 700К до 900К."
                    Дори при принудителен празен ход си е доста горещо в цилиндрите
                    ОК - твоята кола е изключение.


                    159 1.8 MPI
                    166 2.0 TS (ex)

                    Comment


                    • #25
                      Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                      ОК - твоята кола е изключение.
                      Радвам се, че го осъзна. И въобще как можа да се усъмниш?
                      Не всички, които се скитат, са изгубени.

                      Comment


                      • #26
                        Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
                        Радвам се, че го осъзна. И въобще как можа да се усъмниш?
                        Никога не съм се съмнявал в това.
                        Просто се опитвам да помагам на колегите, защото съм сигурен, че когато те отидат в магазина за нов термостат, не го получават безплатно срещу твърдението "на лорда колата е уникална"


                        159 1.8 MPI
                        166 2.0 TS (ex)

                        Comment


                        • #27
                          Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
                          Знам, че се смяташ за много отворен, пише каква е, ти ли ще ми кажеш какво прави моята кола без да си я виждал никога?
                          Стои на 90 и никога не мърда, отговори на двата въпроса да те видя.
                          Явно не си карал много читави коли
                          [ATTACH]128905[/ATTACH]

                          на слизане от Боровец скорост 80- 90 външна температура около 10 градуса по целзий
                          Аз Алфа съм виждал само на картинка, писал съм си подписа ей така колкото да има нещо!

                          И така колега, каня те тази събота или неделя да дойдеш с ЧИТАВА 156-ца ЖТД!
                          Ще идем до х.Здравц и на връщане ще проверим какво става като го докумемтираме за останалите потребители на форума.
                          Който загуби плаща горивото!


                          Това табло което е на картинката която си показал , не е нито от 156-ца, нито на 147-а.

                          Така че не отговаря на темата!

                          Общо взето както каза Екутроника тези неща сме ги разисквали додта пъти.......


                          Бъди така добър и ела да ми докажеш!

                          То точно заради такива философи като теб, новите коли ги правят уредите да усредняват
                          и като позагреят си седят на 90гр. Без значение дали реално температурата е 85 или 95гр.
                          sigpic
                          Защо ти е манекенка, след като си имаш АЛФА 156
                          156 JTD-110-EX, /147 JTD.EX, /156 JTD 115 EX
                          147 JTDm 140-Малката манекенка
                          GT- JTDm 150

                          Comment


                          • #28
                            Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                            Никога не съм се съмнявал в това.
                            Просто се опитвам да помагам на колегите, защото съм сигурен, че когато те отидат в магазина за нов термостат, не го получават безплатно срещу твърдението "на лорда колата е уникална"
                            Винаги съм си мислел, че го споменават
                            но това са фактите, откакто смених термостата не съм виждал стрелката да помръдва, преди това се разхождаше нагоре- надолу, на ТС е постоянно в движение в границите на нормалното
                            Не всички, които се скитат, са изгубени.

                            Comment


                            • #29
                              Първоначално публикувано от haljscho Покажи съобщение
                              Аз Алфа съм виждал само на картинка, писал съм си подписа ей така колкото да има нещо!

                              И така колега, каня те тази събота или неделя да дойдеш с ЧИТАВА 156-ца ЖТД!
                              Ще идем до х.Здравц и на връщане ще проверим какво става като го докумемтираме за останалите потребители на форума.
                              Който загуби плаща горивото!


                              Това табло което е на картинката която си показал , не е нито от 156-ца, нито на 147-а.

                              Така че не отговаря на темата!

                              Общо взето както каза Екутроника тези неща сме ги разисквали додта пъти.......


                              Бъди така добър и ела да ми докажеш!

                              То точно заради такива философи като теб, новите коли ги правят уредите да усредняват
                              и като позагреят си седят на 90гр. Без значение дали реално температурата е 85 или 95гр.
                              Предлагам да се съберем повече с JTD-ta ,та белкем излезне нещо читаво
                              Alfa Romeo 156 2.4JTD , 156 SW 2.4 JTD ,156 SW 1.9 JTD , 156 SW 1.9 JTD Q4 ,147 1.9 JTD

                              Comment


                              • #30
                                Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
                                Винаги съм си мислел, че го споменават
                                но това са фактите, откакто смених термостата не съм виждал стрелката да помръдва, преди това се разхождаше нагоре- надолу, на ТС е постоянно в движение в границите на нормалното
                                Нямам преки наблюдения върху 156 - ца, но от четеното във форумите, съм стигнал до заключението, че индикацията за температурата при 156 - цата е доста по-точна от тази при 166 - цата.

                                Ако това е наистина така, то това обстоятелство трябва да се вземе впредвид.

                                На моята например съм наблюдавал температура от 104 гр. отчетена от ECU -то а стрелката в този момент стои закована на 90. При по-ниска от работната температура, нямам наблюдения, но ако и там ситуацията е такава, това означава, че при 166 - цата уреда на таблото лъже с близо +/- 20 градуса!!!

                                Ако при 156 отчита доста по-точно - ето го обяснението на това за което говорим.


                                159 1.8 MPI
                                166 2.0 TS (ex)

                                Comment

                                Working...
                                X